حجم صادرات ایران به هندوستان


رایزن بازرگانی ایران در هندوستان گفت: حجم صادرات ایران به هندوستان طی شش ماهه امسال ۲/۱ میلیارد دلار بوده است.

رایزن بازرگانی ایران در هندوستان گفت: حجم صادرات ایران به هندوستان طی شش ماهه امسال 2/1 میلیارد دلار بوده است.

ˈسید رضا سید آقا زادهˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:این میزان صادرات شامل بیش از 10 قلم کالا بوده که بیشترین حجم آن به ترتیب شامل اوره، متانول، آمونیاک ، روغن صنعتی ، آهن و فولاد، آلومینیوم ، قیر و گل گوگرد بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر و گوشت به ارزش 9/1 میلیارد دلار از کشور هندوستان به ایران وارد شده است.

وی با بیان اینکه وابسته های بازرگانی ایران در اسیر کشورها توسط سازمان توسعه تجارت اعزام می شوند تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه از نظر توزیع جغرافیایی ، وابسته بارزگانی ایران در اروپا حضور ندارد که این مهم باعث کندی و یا نبود تجارت خارجی با این کشورها شده است.

وی ایجاد وقفه در میان بازگشت و اعزام ورایزن های تجاری را از دیگر مشکلات موجود در تجارت خارجی ایران عنوان کرد و گفت: به طور معمول پس از بازگشت یک رایزن تجاری ، رایزن بعدی طی زمان دو تا سه ماه بعد اعزام می شود که این مسئله و عدم ارتباط مستمر با بازارهای هدف موجب از بین رفتن اقدامات و عملکردهای رایزن ها می شود.

سید آقازاده گفت: در حال حاضر رایزن های تجاری سازمان توسعه تجارت در کشورهای هند، چین، روسیه، بلاروس، پاکستان و سوریه فعال بوده که این تعداد کافی نبوده و بایستی تعداد کشورهای هدف برای اعزام رایزن های تجاری افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تجارت میان کشورهای عضو ˈآ سه آنˈ با تعرفه صفرانجام می شود و برخی کشورها از جمله چین، ژاپن، کره، نیوزیلند، استرالیا و هند نیز با انعقاد قراردادهایی در خصوص تجارت آزاد با کشورهای عضو ˈ آ سه آن ˈ بخش عمده مبادلات خود را با شرایط بسیار مناسب انجام می دهند.

وی بزرگ و عظیمترین مشکل فعلی بازار تجارت خارجی ایران را نداشتن موافقت نامه تجارت آزاد عنوان کرد و گفت: ایجاد توافقنامه تجارت آزاد با اندونزی از سال 85 تا کنون در حال رایزنی بوده که انتظار می رود در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی همچنین با تاکید بر افزایش کارایی در بخش صادرات استان تصریح کرد: ایجاد نواوری و فناوری و اختراع به منظور تسهیل در انجام امور تجاری بسیار مهم بوده به نحوی که چنانچه کارایی صادرات ایران پنج درصد افزایش یابد تمامی تعرفه های صادراتی جبران خواهد شد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



چهار شنبه 22 آبان 1392